Другие статьи

Знакомство с незнакомыми людьми
Знакомство с незнакомыми людьми
Сколько тысяч паломников, богомольцев, туристов, и просто любителей искусства ежедневно посещают Свято-Успенскую Почаевскую лавру


Чем опасны колдуны
Чем опасны колдуны и экстрасенсы (Узнаем правду о ясновидящих, потомственных целителях и колдунах)
Когда исчезает вера, то ее место занимает суеверие. Человеческая душа в этом отношении не терпит пустоты
Старец Паисий Святогорец:«Не дадите святая псом»
Старец Паисий Святогорец:«Не дадите святая псом»
Когда люди дают вам одежду больных, чтобы приложить ее для освящения к святым мощам, то смотрите внимательно, чтобы это были только маечки, а не другое нижнее белье


Самые распространенные ошибки миссионеров
Самые распространенные ошибки миссионеров
Существует несколько довольно распространенных ошибок в практической деятельности миссионера. Здесь приводятся лишь некоторые из них.
святкування памʼяті преподобного Іова Почаївського
Урочисте святкування памʼяті преподобного Іова Почаївського
10 листопада Православна Церква урочисто відзначає памʼять преподобного Іова Почаївського. Почаївська Духовна Семінарії особливо святкує цей день

Мысли о добре и зле
Мысли о добре и зле
Когда человек поворачивается лицом к Богу, все пути его ведут к Богу. Когда человек отворачивается от Бога, все пути ведут его к погибели. Кто полностью отрекается от Бога...


Методика диспута с сектантами
Методика диспута с сектантами
Людям, желающим отстоять православие от нападок сектантов, можно предложить использовать следующие советы
Головач Iлля

Проповiдь про грiх празднослiв'я

В ім’я Отця і Сина і Святого Духа!

 В своєму посланні, ап. Іаков пише про гріхи слова. Там говориться , що язик хоч і малий орган в людському тілі, але часто він стає джерелом зла. Язик названий у апостола гієнським вогнем, прикрасою неправди і сповненим смертельного яду злом. З цих слів, дорогі брати та сестри, ми бачимо наскільки серйозні гріхи язика, а саме празднослів'я. До гріха празднослів'я ми відносимось легковажно, не рахуючи його за великий гріх, і тому допускаємо його кожного дня. Між іншим це дуже великий гріх. Сам Спаситель говорив: « від слів своїх чоловік осудитесь і від слів своїх оправдаєтеся ».

 Чому ж гріх празднослів'я являється таким тяжким? Тому що цей гріх знищує в нашому серці благоговіння перед Богом. Він знищує всі ті добрі плоди, які ми збирали на протязі дня, а можливо на протязі багатьох літ. В одну мить в нашому серці руйнується духовний дім. І ми стаємо схожими на тих людей, які закладають декілька цеглин у фундамент нового будинку, а потім все руйнують і починають все з початку .

 Щось подібне стається і з нами, коли ми допускаємо гріх празднослів'я. Ми будуємо свій духовний дім і навіть радіємо цьому, але як тільки ми відкриваємо уста і даємо волю своєму язику, то відразу руйнуємо все до фундаменту. І та радість, яка здобувається великим трудом благочестя і молитви, моментально покидає наше серце. Ось чому , дорогі брати та сестри, гріх празднослів'я є таким великим. Він приносить людям багато скорбот. Часто ми стаємо свідками того, як одне праздне слово сказане своєму ближньому порушувало його душевний спокій і віддаляло від Бога. І як же часто ми бачимо випадки, коли розгнівавшись на людину, ми зводили на нього наклеп, говорили непотрібне і руйнували дружбу. Все те добре, що зближало людей, в одну мить руйнувалось сказаним в праздності словом.

 Між святими старцями був муж великий, якому Христос дарував таку благодать, що він, по дії Святого Духа, бачив то, чого інші не бачать. Він говорив що, одного разу сиділо багато братії і розмовляло між собою. Коли розмова була спасительна для душі, тоді стояли між братіями святі ангели і на їхніх обличчях сяяла радісна усмішка, коли ж розмова переходила про щось мирське і не спасительне для душі, ангели засмучувались і в той же час їх залишали. На місці ангелів появлялись нечисті свині, покриті струпами і ходили навколо них. Це були бiси. Вони приймали облік свиней і насолоджувалися пустословієм і многословієм монахів. Побачивши це блаженний старець пішов в свою келію і на протязі всієї ночі плакав. На ранок старець зібрав всю братію і наставляв їх говорячи: «оберігайтесь браття від празднословiя і суєтних розмов, від яких народжується гибель для душі і через них ми стаємо ненависні Богу і ангелам Його.

 Преподобний Іоан Лєствічнік розповідав про одного ігумена, який суворо карав тих , хто празднословив у храмі. Він не дивився ні на вік, ні на сан. Якщо ігумен помічав, що хористи розмовляють на кліросі , то він заставляв їх при всьому народі бити поклони. Він робив це для того, щоб його чада були благоговійними і ніколи не допускали празднослів'я, як у храмі, так і за його межами. А тепер, дорогі браття та сестри, подивимось на себе. Якої ж шкоди ми завдаємо самі собі, коли допускаємо праздні розмови. Празднослів'я пагубне, тому що воно постійно шкодить іншим. Слова, говорять, це є вітер; але як часто і вітер буває смертоносним, так же само і слова людини , направлені проти честі ближнього являються смертоносними. Іісус, син Сірахов говорить: «удар кнута робить рубці ; але удар язика руйнує кості». Це означає, що страждання причинені наклепом набагато болючіші ніж тілесні муки. Удар кнута наносить на тіло рани, які скоро заживають, а празднослівний язик причиняє не ісцільні рани. Як же рідко може відновитися, наприклад дружба перервана брехливою зрадою або як же тяжко відновити добре ім'я, помрачене наклепом! « Багато із людей, - продовжує премудрий Сірах, пали від меча, але не стільки, скільки пало від язика».

 Браття та сестри, бачите скільки зла ми завдаємо собі цим гріхом? Тому то ми і молимось Владиці життя, щоб він позбавив нас духа празднослів'я. Будемо же молитись про це сильніше і усердніше , полагаючи в своєму серці твердий намір позбавити себе від цього гріха. Дитині, щоб навчитись говорити потрібно два – три роки, а щоб навчитись мовчати потрібно потратити набагато більше часу і сил. Особливо тут нам допомагають слова Арсенія Великого: « Багато раз я розкаювався в своїх словах, але ще ні одного разу за своє життя я не розкаювався в своєму мовчанні!» Отож, браття та сестри, утримуймось від празднословія, тому що, як бачите, що від нього немає добра. Замість нього нехай панує між нами правдивість, прямота і щирість і всі ми, отложше лжу, глаголим истину кийждо ко искреннему своему. АМІНЬ!

Головач Iлля

ДРУГИЕ ПРОПОВЕДИ

Святые отцы о спасении

Дело покаяния совершается тремя следующими добродетелями: очищением помыслов, непрестанною молитвою и терпением постигающих нас скорбей, и все сие должно быть совершаемо не только наружным образом, но и в умном делании, так, чтобы долго потрудившиеся сделались чрез сие бесстрастными.

Преподобный Марк Подвижник