Другие статьи

Из жизни будущего века
Из жизни будущего века
Возвращение домой. Ах, как блаженно возвращение домой! Тем более сладко возвращение в дом, в котором ждут родители, и братья, и сестры, и дети, и друзья!


История одной непослушной дочери
История одной непослушной дочери
Большую силу имеет слово родителей! Оно может низвесть на детей благословение Божие; оно же, сказанное в раздражении, может окончательно погубить детей.


Поучение на евангелие
Поучение на евангелие в крещенский сочельник и на Святое Богоявление
Естественно, народ почитал Иоанна гораздо выше Христа. Тот всю жизнь свою проводил в пустыне, был сын архиерея, носил необычайную одежду.


О чудотворениях и чудесах
О чудотворениях и чудесах
Чем большие дела творил святой, тем больше он уничижался и смирялся перед Богом, сознавая, что дела эти творит не он, а Бог


Методика диспута с сектантами
Методика диспута с сектантами
Людям, желающим отстоять православие от нападок сектантов, можно предложить использовать следующие советы


сила влияния жены на мужа
В чем состоит сила влияния жены на мужа
Женщина имеет великую силу как для добродетели, так и для порока», — говорит святой Иоанн Златоуст. «Никогда никакие силы мужчины (в семье) не могут устоять перед добром или злом женщины


Как прогнать нечистую силу?
Как прогнать нечистую силу?
Пьющих людей, дошедших до белой горячки, а по сути уже одержимых бесами, врачи пытаются спасти лекарственными препаратами.


Как привлечь молодежь к церковной жизни
Как привлечь молодежь к церковной жизни
В последние годы в Церкви уже почти никто не оспаривает то, что воспитательная работа в молодежной среде должна иметь свои особые формы и методы, свои специальные подходы.

Частинка благодаті Божої

В ім’я Отця і Сина і Святого Духа!

 Коли подорожуючий іде по пустині і бачить оазис, він не проходить повз, а стремитися до нього. Прийшовши туди він відпочив у прохолоді і підкріпившись водою, находить в собі сили для того, щоб знову іти дальше. Так і всі люди є мандрівниками, які у своєму житті повинні шукати духовного оазису, і таким оазисом для християн повинна бути Церква Христова. У якій можна спожити животворчої води – ту частинку благодаті Божої, яка допоможе знайти сили для подальшого руху по життєвій пустині, яка переповнена страстями та соблазном і все ближче наближатись до бажаного спасіння.

 Дорогі, браття та сестри, людина створена Богом і прийде час, коли вона повинна вернутися до Нього. Часто приходиться чути слова: « для чого мені та церква у мене Бог у душі». А тепер давайте більш детально розглянемо ці слова. Оскільки людина складається з душі і тіла, які беруть початок від Бога і кожен день відчуваємо на собі прояв милості Божої. Тому людині потрібно прославляти Бога не лише в душі, але і зовнішньо тобто тілом. Апостол Павел у посланні вчить: « Прославляйте убо Бога в телесех вашых и в душах вашых» ( 1 Кор. 6:20)

 Також ми з життєвого досвіду знаємо, що дуже не приємно , коли людина буває не вдячна за проявлену до неї доброту. Так само і тут, хто не хоче молитись і кланятися Богу проявляє до Нього саму грубу невдячність. Хто в серці має любов до Бога, і наповнений істинним благочестям тоді такий християнин буде із ззовні проявляти своє благочестя. Для такої людини святкові дні будуть дійсно святковими днями, які присвятить не розвагам і пустим розмовам, а богоугодним справам. Але потрібно звертати увагу і на другу сторону, щоб не впасти в іншу крайність. Під зовнішнім благочестям приховувати внутрішню спорченість і пороки. Така людина хоча і буде присутня в Церкві, видимо буде молитись, але душа і серце буде за стінами храму в роздумах про свої життєві потреби.

 Велике значення для людини має добрий приклад, показаний для інших людей. Роздумуючи скажіть, які почуття переповнюють нас, коли ми бачимо віруючих, які у святковий день по голосу дзвона спішать на богослужіння? Правда і нас якась невидима сила тягне до храму? І як би нам важко не було, бачачи інших ідучих до храму ми і самі встаємо і йдем вознести молитви до Бога. Про це можна розповісти багато прикладів. Так преподобний Феодосій Чернігівський, коли почув Євангельскі слова: « Иже любит отца или мать паче Мене, несть Мене достоин, и иже любит сына или дщерь паче Мене несть Мене достоин» (Мф. 10, 37) І ці слова до глибини душі потрясли Феодосія, і побачивши, що велика любов матері до нього не корисна ні їй ні йому вирішив піти з дому, щоб повністю посвятити життя Богу.

 В древності жив один легковажний, але вчений юнак. Одного разу він побачив, як в місті Медіолані в церкву тіснилися люди. І він з цікавістю пішов подивитись, що там відбувається. В той час була проповідь. Вона так вразила його, що він вирішив покаятись і присвятити своє життя Богу. Він став знаменитим церковним богословом. Ім’я його – блаженний Августин. І причиною його навернення послужив хороший приклад.

 Роздумуючи над зовнішньою стороною богослужіння, можна згадати слова Спасителя: «но грядет час , и ныне есть, егда истинии поклонницы поклонятся Отцу духом и истиною, ибо Отец таковых ищет поклоняющихся Ему. Дух есть Бог, и иже кланяется Ему, духом и истиною достоит кланятися » (Ін.4, 23-24). Цими словами Христос нагадує, що обряди не повинні бути лише зовнішні, без звернення уваги на їх зміст і значення. Наше служіння і молитва повинна бути наповнена духом і істиною, тобто щоб ми старались уважно слухати кожне слово молитви на богослужінні і вникати у її глибокий зміст.

 Оскільки ми в сьогоднішній день дорогі, браття та сестри, знайшли можливість вирватись з повсякденного життя і прийшли сюди в цей так званий духовний оазис, яким являється Свята Православна Церква, то нехай же Її благодать, Її таїнства дадуть нам сьогодні ту живу воду з невичерпного джерела, ту прохолоду, яка допоможе нам подолати цей тернистий, спекотний шлях, що веде нас до спасіння і Царства Небесного. Амінь

 Салій Вадим

ДРУГИЕ ПРОПОВЕДИ

Святые отцы о спасении

Отчего душа грешная не прежде получает отпущение своих грехов, как когда восчувствует всем сердцем все безрассудство их, всю гибельность их, всю ложность их?— Оттого, что сердце — есть душа наша, как она совершала грехи, признавши их приятными, благовидными, так она же должна раскаяться в них, признать их гибельными, совершенно ложными. Это раскаяние и совершается именно болезненно в сердце, как и желание греха бывает обыкновенно тоже в сердце.

Праведный Иоанн Кронштадтский