Проповідь на тему: грiх людський

Во Ім'я Отца і Сина і Святого Духа!

 За сьогоднішнім Богослужінням дорогі браття та сестри, ми з вами чули Євангеліє від Луки, де одного разу, коли Спаситель був у Єрусалимському храмі, до нього підійшли первосвященники і книжники зі старійшинами із лукавством запитали:" Якою владою ти це робиш, і хто дав Тобі владу робити це? Іісус же сказав їм у відповідь запитаю і Я вас про одне, відповідайте Мені, хрещення Іоаново з небес було чи від людей? Відповідайте мені! Вони міркували між собою, якщо скажемо із небес, то скаже чому ж ви не повірили Йому – а сказати від людей боялись народу, бо всі вважали що Іоанн воістину був пророк. І сказали у відповідь Іісусові не знаємо. Тоді Спаситель сказав їм у відповідь: і Я не скажу вам якою владою це роблю."

 Святитель Іоан Златоуст, пояснює їхні міркування так:"Якщо Він скаже Я роблю це Своєю владою, то можна викрити Його як самозванця, а якщо скаже Я творю це Божественною владою, то ми владні вимагати від Нього доказів Божественного посланництва. А не представить – то звинуватимо Його в Богохульстві. Якою владою Ти це робиш, і хто дав Тобі таку владу? Із того, як точно поставлено це питання, видно, наскільки лукаво продумали його вчені книжники і хоч вони були верхівкою іудейського суспільства освідченними і шанованими людьми. Перед Владикою світу, ті яким був ввірений Закон Моісея – виявилися лукавими, хитрими людьми. А тому, на їх лукаві питання Христос не дав ніякої відповіді."

 А чому ж дорогі браття та сестри лукавство і лицемірство вважається тяжким гріхом? Відповідь на це питання дає святитель Ігнатій Брянчанінов, який говорить:"Как червь зародившийся внутри плода истребляет всю внутренность плода, оставляет только его оболочку. Так и лицемерие – истребляет всю сущность добродетели." Червь – це лукавство, яке повільно, але впевнено знищує наш внутрінній світ, нашу душу, і робить нас лицемірами. І як говорить святитель Іоан Златоуст:"Лукавый человек, конечно, опаснее зверя. Зверь, не имея разума, не имеет зла против человека…а лукавый человек, владея разумом, пользуется им в своих целях, и когда хочет, при его помощи изобретает ловушки." Ось браття та сестри ми з вами бачимо, яким страшним є гріх лицемірства.

 А тому дорогі браття та сестри, провіримо свою совість, чи не поселився цей порок у наших серцях. Адже ми часто лукавимо по відношенню один до одного. Ми стараємся обхитрити один одного, і показати себе кращими аніж інші. Цим ми уподоблюємося фарисеям, які змагалися один з одним, показуючи різні чесноти, яких у них не було. І через це забуваємо, що Господь є Сердцеведец , Який бачить наші серця. І тому Господь, коли настане час страшного суда, назве нас «побіленими гробами», тому що ззовні ми здаємося чесними, добросовісними, а на справді – являємося лукавими лицемірами, яких Господь на страшному суді назве нас чадами диявола, і скаже:"Ідіть від Мене прокляті у вогонь вічний, приготований дияволу і агелам його."

 З цього дорогі браття та сестри ми з вами бачимо, як страшно бути лицеміром, і яка страшна кара чекає людину у майбутньому житті. Але як навчитись бути не лицемірними а чесними і правдивими?

 Святі отці радять, якщо в тебе не має добродєтєлі, то понуджуй себе до діл цієї добродєтєлі. І тоді постепенно навикнув в цих добрих ділах, ти досягнеш самої добродєтєлі. Користуючись цією порадою, будемо і ми старатися виконувати діла добродєтєлі правдивості, чесності. Тобто говорити правду, а якщо ця правда не приємна для людини з якою ми спулкуємося, то ми не будем говорити не правду, не будем лицемірити, а просто змовчимо. І таким чином постійно виконуючи цю вправу , ми зможемо постепенно навикнути говорити правду, бути у відношені з людьми не лицемірними. І таким чином стяжаємо добродєтєль правдивості, чесності, щирості. Тож нехай Господь кожному із нас допоможе приуспіти. Амінь.

Жолоб Роман

ДРУГИЕ ПРОПОВЕДИ

Святые отцы о спасении

Когда припадаешь пред Богом в молитве, будь, в помысле твоем, как муравей, как земные гады, как червячок, как лепечущее дитя. Не скажи пред Ним чего-нибудь разумного: младенческим образом мыслей приблизься к Богу.

Преподобный Исаак Сирин